
Måder at arkiverer på
Der er normalt 3 arbejds funktioner med håndtering af
original-materialer – flexo plader, lakplader, trykprøver m. v.
1. pluk til ordre eller fremstilling af ny plade.
2. arkivering.
3. rydde op / få det uaktuelle materiale ud af arkivet.
Med Rep-holder Jobhåndtering og arkivering, er det kun nr. 1. pluk, der skal foregå enkeltvis (i modsætning til arkivering efter plads-nr.)
Det sker bedst ved at arkivere efter sidste ordrenr. eller hvor
originalen kan bruges til flere job, efter ÅÅ MM og design nr.
Arkivering efter sidste ordrenr. er det enkleste definerbare
princip.
Ved genoptryk skal man blot huske at skifte nr., så er arkivet
holdt ajour. Den model kræver kun at der noteres på en liste,
med start og slut nr. når der skiftes til næste sektion i arkivet.
Ved arkivering hvor jobbet er defineret ved design-nr. fx ved
lakplader der kan bruges til flere job, er det nødvendig med en meget enkel database.
Til rep-holder arkivsystem leveres et Excel baseret EDB-system uden beregning.

